pátek 23. ledna 2015

plněné papriky/směs z quinoi a zeleniny

Taky se vám občas stane, že otevřete lednici a v ní leží zapomenuté zbytky různé zeleniny? Vytvořte si z nich výživnou bombu, chybí vám k tomu už jen quinoa. Quinoa je nejen výborná, ale je nejcennější ze všech obilovin a to především pro své množství bílkovin, takže ideální věc po cvičení.  Směsí nemusíte nutně něco plnit, mně stačila i sama o sobe viz další foto. Doma bych podávala například s bramborovou kaší, ale teď ve Švédsku mám místo brambor plnou polici knackebrotů, tak..
  • bez lepku
  • vegan
Za kvality této obiloviny u nás zaplatíme velké peníze, takže se k paradoxně pořádně dostávám až ve Švédsku, kde je pro mě draho. 500g quinoi tady koupíte za cca 100kč, za což u nás nemáte pomalu ani 250g, pokud se nepletu. Švédy zdravá strava rozhodně nebolí :)


Je to jednoduché. Potřebujete zeleninu. Dále quinou, olivový olej, cibuli, papriky na naplnění a případně přílohu.

Já jsem použila v malém množství:

  • malou cibuli
  • kousek cukety
  • uvařenou červenou čočku
  • kukuřici
  • rajče
  • nastrouhanou mrkev
  • odkrojené části paprik

Na olivovém oleji jsem osmahla cibulku, přidala ostatní zeleninu nasekanou na malé kousky a nakonec smíchala s uvařenou quinoou. Dochuceno solí, pepřem, koriandrem, kurkumou a sušeným česnekem.

Směsí jsem naplnila papriky a dala zapéct cca na 15 minut, 180 stupňů.

Žádné komentáře:

Okomentovat