středa 1. dubna 2015

čokoládový koláč z cizrny s avokádovým krémem

Až se vás zase někdo zeptá, kde berete protein, můžete říct, že třeba z čokoládového dezertu, cha!
No není fajn si upéct gluten-free a high protein dort, mlsat bez výčitek a ještě to dokonce považovat za fajn pokrm po cvičení?

Je jednoduchý na přípravu a stejně tak chuťově. Je to takový čokoládový korpus, který si říká o doladění krémem, ale já ráda kakaové a úplně by mi stačil. Příště snad ještě přimíchám nasekanou čokoládu. Korpus byl hezky opečený a vevnitř vláčný až krémový. Umím si představit udělat z něj obrovský narozeninový dort - slepit krémem víc korpusů. A myslím, že to určitě jednou zrealizuji.


Avokádový krém je trošku netradiční. Pokud nemáte rádi avokádo, přimixujte do něj kakao a banán - nebude zelený a avokádo neucítíte, Zůstanou po něm jen jeho fajn vlastnosti a nemusíte dělat krém z nezdravého tuku.
  • vegan
  • bez lepku
  • 2 plechovky vysušené cizrny
  • (výjimečně - zapomněla jsem den předem namočit cizrnu a po příštím pokusu uvedu množství cizrny sušené)
  • 100g čokolády s vysokým obsahem kakaa
  • 3 lžíce kakaa
  • 1/2 až 3/4 hrnku cukru nebo několik lžic sirupu či jiného sladidla
  •   lžička kypřícího prášku
      je potřeba nahradit vejce - já jsem zvolila:
  • 1 banán
  • lžíce lněného semínka plus 3 lžíce vody
  • (nasekaná čokoláda)
  1. Troubu předehřejeme na 180 stupňů a vymažeme si dortovou formu rostlinným tukem.
  2. Rozpustíme čokoládu ve vodní lázni nebo jak jsme zvyklí.
  3. Čokoládu mixujeme s cizrnou a náhradou vejce dohladka.
  4. Zašleháme sladidlo, kakao a kypřící prášek(chceme-li, tak nasekanou čokoládu) a můžeme těsto vlít do formy. (Doporučji osladit víc - před pečením se mí zdálo těsto přeslazené, ale vše se vypeklo.)
  5. Pečeme asi 40 minut. Můžeme zkusit napíchnout špejlí - nemělo by na ní zůstat nic kromě stop po čokoládě.
  6. Aspoň 10 minut po upečení s koláčem moc nemanipulujte a nechce vychladnout.

avokádový krém
mixujeme:

  • nejméně 1-2 avokáda
  • datlový sirup či jiné sladidlo(sladila jsem od oka, tak je třeba ochutnávat)
  • citronovou šťávu(asi čajová lžička na dvě avokáda)
  • (vanilkový extrakt, banán, kakao - viz úvod)

9 komentářů:

  1. Wow.. vypadá to skvěle. Taky teď různě experimentuju s avokádem :-). http://zdraveahrave.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Právě jsem dopekla. Skvělý! Jsem nadšená ze všech receptů, konečně blog, kde jsou praktické vege recepty. Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, moc děkuju a mám radost, že chutná. Právě takové reakce mě motivují k postování dalších receptů :) I.

      Vymazat
  3. Ooooo, tak to musím vyzkoušet. Veganský, bezlepkový a určitě chuťově výborný, co víc si přát :) :)

    OdpovědětVymazat
  4. nie som síce vegán, ale rada pirpravujem zdravé pokrmy a z cíceru som už tiež párkrat piekla. Tento recept vyzerá skvelo, čoskoro ho vyskúšam:)
    The Noela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to doufám, že zachutná a budu ráda za zpětnou vazbu :)

      Vymazat
  5. prosím, nemáte už vyzkoušeno kolik by to bylo té sušené cizrny? nějakých 220g? děkuju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak nějak by to mělo odpovídat :) dle mých výpočtů se 370g cizrny v neuvařeném stavu rovná 800g uvařené(plechovkové) cizrny

      Vymazat