sobota 26. listopadu 2016

špenátové palačinky s čočkovo-rajčatovou směsí a kešu sýrem

Je to asi zvláštní, ale palačinky na slano jsem měla možná třikrát v životě a sama jsem je poprvé připravila až teď. Dostala jsem na ně z ničeho nic chuť a protože jste si někteří říkali o tipy na červenou čočku, dala jsem ji dohromady s plechovkou rajčat (je listopad) a mám nové oblíbené jídlo. Ač to tak nevypadá, je časově i finančně nejvíc nenáročné a ideální do krabičky s sebou. Vychlazené mi chutnaly snad ještě víc.


čočkovo-rajčatová směs 

200g červené čočky
plechovka krájených rajčat
větší mrkev 
1 střední cibule nakrájená na drobno
2 storužky česneku nakrájené na drobno
sušená rajčata
sůl, pepř, italské bylinky, sušený česek, lahůdkové droždí
(150ml červeného vína)
(žampiony)

  1. Čočku uvaříme do měkka, ale ne úplně na kaši.
  2. Mrkev (popř. i žampiony) nakrájíme na malinké kostičky.
  3. Na olivovém oleji restujeme cibuli, mrkev, po chvíli přidáme česnek, popř. žampiony a necháme na ohni do změknutí. 
  4. Do směsi přidáme rajčata a můžeme podlít červeným vínem. 
  5. Pokud je třeba, přilijeme vodu.
  6. Směs dochutíme, přidáme nasekaná sušená rajčata a dusíme asi 10 minut na nízké teplotě.

palačinky
6 kusů

800 ml vody
200g žitné mouky
80g čerstvých listů špenátu
2 lžíce olivového oleje
sůl, pepř

  1. Rozmixujeme mouku s vodou, olejem a pomalu zamixujeme i špenát. 
  2. Dochutíme a smažíme z obou stran na kapce oleje.
Palačinky se směsí podáváme ideálně posypané nasekanými sušenými rajčaty, vegan parmezánem(mleté/drcené kešu oříšky s lahůdkovým droždím a solí) a nebo krémovým kešu sýrem (předem namočené kešu rozmixované s vodou, lahůdkovým droždím, solí a pepřem)


1 komentář:

  1. Děkuji za recept. Moc dobrý, neměla jsem sušená rajčata nahradila jsem je čerstvými. Z koření jsem měla jen sůl, pepř a čerstvý česnek. Všem moc chutnalo.

    OdpovědětVymazat