neděle 30. srpna 2015

zázvorový perník se švestkami/jablky

Čím víc říkám, že nejsem na pečení, tím víc se o to pokouším. A s láskou. Baví mě, jak sladkosti potěší a mizí ze stolu. Vztah k pečení asi vyvolal pobyt ve Švédsku, kde posezení u kávy neproběhne bez něčeho sladkého. Oblíbila jsem si kouzlo vlastnoručně vyrobeného koláče, který můžu přátelům nabídnout místo splašeného hledání kupovaných sušenek se slovy, že jsem nestihla nic připravit. Vymyslela jsem už tolik jednoduchých sladkostí, že bych si snad tuhle výmluvu ani neměla dovolit použít. Dokonce mi vychází i mé experimenty alla co dům dal. Důkazem je tento perník, od kterého jsem opravdu nečekala nic jiného, než že potěším babičku a bude mít takhle v sobotu odpoledne něco voňavého k čaji. Jenže byl báječný, vláčný, tak akorát sladký a už jen díky kokosovému oleji poměrně zdravý.

Babička: Ivetko a kde bereš pořád ty recepty? Já: Ten dneska vznikl, babi!
  • vegan 
Pekla jsem ve formě 20x20 cm a perník je vysoký cca 3 cm.

  • 100ml kokosového oleje
  • 200g špaldové hladké mouky
  • 85g ovesných/žitných vloček
  • 300ml rostlinného mléka(nebála bych se část nahradit vodou)
  • 100g datlového sirupu
  • 100g třtinového cukru
  • 2 lžíce chia semínek + 6 lžic vody - nechat 30 min odležet
  • lžička skořice
  • lžička kypřícího prášku do pečiva
  • 1/4 lžičky soli
  • 2 lžíce sušeného mletého zázvoru 
  • 20g mandlových plátků
  • cca 8 švestek nebo třeba jablka

  1. Troubu rozpálíme na 180 stupňů a formu si lehce vyolejujem nebo vyložíme pečícím papírem. 
  2. V mísě smícháme olej, sirup, cukr a šleháme do jemné hmoty. Poté zašléháme i mléko.
  3. V druhé míse smícháme mouku, vločky, chia, kypřící prášek, sůl, skořici a lžíci zázvoru.
  4. Tekutou směs zašleháme do suché a přendáme do formy. Těsto není úplně tekuté, ale ani zcela hutné. 
  5. Do těstě pokládáme poloviny vypeckovaných švestek, posypeme mandlemi a trochou vloček.
  6. Pečeme 20-25 minut. Pro ověření napíchneme klasicky špejlí, na které nesmí být nalepené těsto.

Žádné komentáře:

Okomentovat