úterý 12. května 2015

pizza z květákového těsta bez mouky

Pokud si říkáte, proč na vás jdu s dalším receptem na pizzu, pak mám pro vás odpověď. Zaprvé, na blogu jsem ještě žádný neměla, což by mi osobně jako důvod stačilo, ale mám i zadruhé. Totiž tahle pizza není rozhodně tradiční. Je nejen vegan, ale hlavně je bez lepku. Ano, ano, těsto je z květáku, nikoli z klasické mouky, tudíž je i zdravější a dietnější. Věřte tomu, že si přesto pochutnáte na křupavém základu. Počítejte s tím, že pizza má být samozřejmě křehčí, než ta klasická a možná na ni budete muset vzít i příbor, chuťové buňky ale uspokojí velmi. Času u toho taky moc nestrávíte, jen je to kuchtění takové.. veselejší?
  • vegan
  • bez lepku 
těsto na 1 menší pizzu

  • hlávku květáku(550-600g v očištěném stavu)
  • 2 lžíce drceného lněného semínka nebo chia, zalité 6 lžícemi vody 
  • 3 lžíce vegan parmezánu(kešu, lah. droždí, suš. česnek, sůl) nebo jen lahůdkového droždí
  • 1 lžíce drcených semínek
  • 1 lžíce pohankové, kokosové nebo jiné mouky(popř. by snad mělo stačit i více semínek) - pokud chceme větší pizzu, lze použít mouky víc a popř. i víc náhražky vejce
  • sůl, pepř, bylinky, lahůdkové droždí 

  1. Z květáku potřebujeme udělat rýži . Toho docílíme mixerem, který nám z něho neudělá kaši a který jsem u sebe neměla, takže jsem květák nastrouhala.
  2. Naši květákovou rýži poté povaříme 3-5 minut ve vodě, slijeme, vložíme do utěrky či jiné látky a necháme vychladnout. Můžeme vložit do mrazáku a asi za 10 minut pokračovat v práci.
  3. Z naše květákového uzlíku se snažíme vymačkat veškerou vodu.
  4. Suchou směs vyjmeme z látky a míse smícháme s ostatními ingrediencemi. Je potřeba oprav du dobře dochutit, popř. dosolit.
  5. Směs jsem lehce a opravdu jen na pár sekund promixovala tyčovým mixerem, což bylo třeba jen kvůli předešlému strouhání. Pokud je směs dostatečně lepkavá, obejdete se.
  6. Ručně směs rozprostřeme rovnoměrně na pečící papír(jinak se nám silnější nedopečená část může rozpadat), na tloušťce ale ani moc nesejde a pečeme na 200 stupňů 25-30 minut nebo jednoduše do té doby, než bude placka pevná a křupavá.
  7. Poté na ni nandáme zvolené ingredience(viz níže) a pečeme dalších 10 minut či víc, bude-li to třeba.
  8. Po upečení nechte nejlépe pár minut odstát a možná bude třeba pizzu něčím podjet, aby šla lehce odebrat z pečícího papíru. Počítejte s tím, že pizza má být samozřejmě křehčí, než ta klasická a možná na ni budete muset vzít příbor, chuťové buňky ale uspokojí.
  9. Při podávání znovu posypu vegan parmezánem a bylinkami, mňam.

omáčka
na 1 pizzu stačí asi jedno loupané rajče z konzervy s troškou šťávy, dochutit bazalkou, solí, pepřem, sušeným česnekem, troškou sladkého sirupu a rozmixovat

zbytek surovin je na vás, já na pizzu použila:

  • rajčata
  • žampiony
  • lilek
  • špenát
  • červenou cibuli
  • vegan parmezán
  • bylinky
  • sušený česnek



3 komentáře:

  1. Oooo, výborně! Já všude viděla recepty, kde bylo vajíčko, tak jsem byla docela zklamaná. Takže je super vidět, že jde i vegan verze. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Já se spíš obávala toho, že do vegetariánské se přidává sýr, ale myslím, že je úplně stejně křehká a vše drží při sobě :)

    OdpovědětVymazat
  3. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde 1,000,000y klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Kolektivní rozum - Obchodníci, kteří využívají eToro's CopyTrader™, mají o 60% větší pravděpodobnost výhry

    Otevřené obchody na eToro - 227,651,647

    OdpovědětVymazat