středa 8. října 2014

Týden kávy Brno 2014

Pořád se vám chystám psát o food akcích a festivalech, ale všechny tyto události bývají časově ohraničeny a často se mi kryjí se školou či prací, však to jistě znáte. A když už něco stíhám, je to jen na skok. Takže proč teď přicházím zrovna s Týdnem kávy?


Týden kávy není jednodenní akce, kterou můžete nestihnout. Je to sice oslava jednoho Mezinárodního dne kávy, trvá ovšem 7 dnů a vy si můžete vybrat, kterou skulinku ve vašem programu jí věnujete. Kromě času si zvolíte taky místo děje, protože rozhodně nejde o festival který by se konal v konkrétním čase na jednom místě a už vůbec ne na nějakém nedostupném. Jsem s tím listím už otravná, ale osobně oceňuji taky báječné načasování - prostě káva a podzim.

Jasně, mohla bych jako každý jiný všední den vytáhnout french press a uvařit si kvalitní kávu(a navíc by to statuschudá studentka odpovídalo více), ale kouzlo Týdne kávy je právě v tom, že si můžete udělat pár dní výjimečných, aniž byste nadobro opustili povinnosti všedního dne. Čas mezi přednáškami můžete trávit s přáteli v kavárně i jindy, ale teď jdete do kavárny, kterou jste třeba doposud neznali. Teď, teď si jí všimnete, protože se zapojila do programu a je na festivalové mapě. Můžete objevovat kavárny a navštěvovat různé kulturní a doprovodné akce, rezervovat si vstupy na workshopy či přednášky, jak se vám to hodí a přitom jste účastníci festivalu a čerpáte z akce. Každá kavárna totiž nabízí v rámci festivalu něco speciálního, někdy i ceny(yahoo!). Některé propůjčily svoji půdu i různým výstavám. Je to příležitost žít Brno.

A víte, co je nejlepší? Pokud jste trošku já, sbalíte si knížku, výborný nezdravý čokoládový muffin, který jste dostali, stavíte se u vašeho oblíbeného kofi-kofi, vezmete si s sebou festivalovou kávu dne a prostě se zastavíte. Sednete si v parku, čtete si, pijete kávu, nenecháte se rozhodit skupinkou podívínů zpívajících Holubí dům(protože co si budeme povídat, vy jste taky podivíni) a můžete konečně říct, že jste se něčeho účasnili a třeba o tom i napsat.

Co se týče kaváren, měla jsem původně trošku jinou představu a zakroužkované jiné podniky, ale realita je nakonec taková..

V rámci mezipřednáškové kávičkové pauzy jsem se neplánovaně ocitla v kavárně knihkupectví Dobrovský, což možná zní úsměvně vzhledem k rozmanité nabídce zajímavějších kaváren, ale já tam předtím nikdy nebyla a Cappuccino Creative s festivalovou 15% slevou, krásně naservírováno a s milou obsluhou, (pro mě)překvapivě stálo za to!

Další kavárna byla vybírána pečlivě, chtěli jsme ochutnat třeba levandulové cappuccino, ale nakonec stejně rozhodlo hezké podzimní počasí a přivedlo nás na otevřenou zahrádku Café TeeVee(vysedáváte si totiž u ČT), kde jsme k Lungu dostali kokinko.

Jsem jen trošku zklamaná, že zapojení některých kaváren končí vylepením plakátu do výlohy. Tzn. že jste klasicky obslouženi, aniž byste byli na akci upozorněni, není vám nabídnuta festivalová specialita atp.




P.S. Kdo objevil nějakou fajn kavárnu, sem s ní! (Budu dohánět i mimo festival.)

2 komentáře:

  1. Ahoj, moc pekny clanek, take mam rada se obcas jen tak zastavit, sednout si s knizkou do parku nebo treba jen tak si udelat radost. Minuly tyden jsem takhle vstava v patk o neco driv a jela jsem na vybornou snidani do kavarny, kde jsem jeste nebyla. Je potreba si delat radost, nikdo jiny to za nas neudela! Je mi lito, ze promeskam tyden kavy v Brne, jsem totiz na erasmu ve Francii, kde si to moc uzivam, ale v Brne jsem na magistrovi, lonsky rok jsem vzhledem k pobytu v novem a cizim meste propasla a ten letosni mijim z dalky. Dalsi uz nebude, protoze nejsem z Brna, tak si to urcite uzij a vychutnavej podzim plnymi dousky! ;-) bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
  2. Baru, děkuju za milá slova :) Nemyslím si, že něco promeškáváš, když si užíváš ve Francii a umíš si dělat radost(snídani ve francouzské kavárně ti teda nejvíc závidím!), ale dokud je člověk v Brně, je třeba čerpat právě z takových akcí :) Mně v lednu taky začíná erasmácký pobyt, v Brně mi to ale ještě zdaleka nekončí.

    OdpovědětVymazat