pátek 8. ledna 2016

švestkovo-makové kuličky

Už mi přezdívají Maková, a tak to by bylo, abych občas někam nepřinesla něco z máku s láskou vyrobeného. Úspěch u kuliček jsem nečekala. Myslela jsem, že tolik máku v jedné kuličce ocením jen já, ale ono to bylo nakonec trošku jinak. Všem se sbíhaly sliny, ale báli se mák ve společnosti jíst, aby si nemuseli kontrolovat úsměv, haha. 
Takže doporučuju vychutnat spíš v teple domova, je to lahoda.
Obzvlášť když venku sněží. 
A s kakaem!

  • vegan
  • lze i bez lepku


směs na kuličky:
150ml ovesných vloček(popř. jiných bezlepkových a nebo použít více ořechů)
150ml sušených švestek
250ml mletého máku
hrst mandlí nebo jiných oříšků(předem namočených ve vodě - použila jsem přírodní mandle)
cca 4 lžíce datlového sirupu
voda


mletý mák na obalení
mandle

  1. Ideálně aspoň dvě hodiny před namočíme mandle. 
  2. Vločky rozmixujeme na hrubší mouku. Mixujeme(podle potřeby přidáváme vodu) také mandle se švestkami a pak k nim přidáme mouku z vloček a mák. Můžeme ještě lehce promixovat, přidat zbytek surovin a zamíchat.
  3. Ze směsi tvoříme kuličky. Můžeme dovnitř vkládat celou mandli ale hlavně! je pak ještě obalit v mletém máku.

2 komentáře:

  1. Ja som nedávno tiež robila vegánske guličky - ale kokosové :) Tieto však tiež vyzerajú skvelo. Kika - Blog for smile

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Kokosové jsou taky v mém repertoáru, těch kombinací je nekonečně moc!

      Vymazat