pondělí 8. června 2015

celerový krém s čerstvými houskami

Myslím to vážně. Je 8.6. a já postuju recept na polévku. Není to proto, že teď ve Švédsku máme rekordních 16 stupňů Celsia a cestou z města jsem zmokla(zase), ale já mám opravdu ráda polévky i v létě a tak si říkám, že vy byste mohli taky! Vedra snáším těžce, ztrácím chuť k jídlu a v těch největších tropech bych opravdu nezvládla sníst klasický oběd, proto pokud už netoužím ani po smoothie, dám si třeba polévku. A jak je mi pak fajn.

Všichni teď sdílí recepty na zmrzlinu a ledové saláty, protože to je to, po čem prahneme, nicméně několikrát jsem četla o tom, že to naše tělo nemá rádo. Představte si, co udělá rozpálený elektrický gril, když na něj vylijete trošku vody - reakce je úplně stejná. Proto taky není fajn zalívat teplý oběd vychlazenou vodou.

Navíc si nejen k této lákavě brčálově vypadající polévce můžete opražit na suché pánvi slunečnicové semínko a upéct třeba čerstvé bochánky. Je v nich velké množství semínek a jsou skvělé!
  • vegan
  • krém bez lepku
celerový krém
  • řapíkatý celer i s listy
  • 1 brambora
  • 1 menší mrkev
  • 1 cibule
  • 2 stroužky česneku
  • 1 litr zeleninového vývaru
  • sůl, pepř, sušený tymián
  • lžíce oliv. oleje
  • (rostlinná smetana)
  1. Na rozpáleném oliv. oleji restujeme nakrájenou cibuli s česnekem. Asi po 3 minutách přidáme brambor, mrkev a celer a restujeme dalších pár minut.
  2. Zalijeme vývarem a dochutíme.
  3. Rozmixujeme tyčovým mixerem a bude-li to třeba, tak lehce zředíme.
  4. Nakonec můžeme zjemnit smetanou a pár minut povařit.

Na bochánky jsem použila již uveřejněný recept na housky, jen jsem použila jednu celozrnnou mouku a do těsta od oka přidala 4 druhy semínek - slunečnicové, sezamové, chia a drcené lněné(to spíš protože mám velkou zásobu.) Semínka můžete použít i na posypání před pečením a nebo až po upečení potřít olivovým olejem a posypat. Dělala jsem jen z poloviční dávky a housky udělala malé, tohle můžete pojmout po svém.

Žádné komentáře:

Okomentovat