neděle 10. srpna 2014

domácí mražený bujón

Dlouho mě trápila potřeba zeleninového vývaru při vaření. Uvařit si pokaždé čerstvý je totiž nemožné a používat kupované bujóny plné všeho, jen ne zeleniny, mi bylo líto. Resp. bylo mi líto všeho superzdravého, co jsem pak v bujónu uvařila. Ale nakonec jsem našla řešení. Kupované bujóny v kostce vznikají sušením. No a já se mám ráda, tak si ho mrazím. A bez zvýrazňovačů chutí a podobných ošklivostí.



množství cca na mé 4 formičky na led

  • 2-3 mrkve
  • 3x petržel
  •  petrželová nať(velká hrst)
  • 1 velký celer a víc
  • cibule
  • česnek
  • dále dle chuti, možností, nápadů.. např. mně když doma leží lahůdková cibulka, pórek nebo úplně jiná zelenina, klidně ji přihodím

můžete zrovna osolit, okořenit, přidat další bylinky

Za starých časů jsem zeleninu povařila v co nejmenším množství vody a rozmixovala tyčovým mixerem. Dneska už mám vychytávku, mixér na smoothie, který mi rozmixuje čerstvou zeleninu. Takže výroba záleží na vašich možnostech.

Rozmixovanou směs rozdělím do tvořítek nebo pozůstatků po bonboniérách atp. Nakonec formičku vkládám do sáčku(stačí než směs zamrzne). Připravte se na to, že domácích kostiček bude někdy potřeba víc než těch kupovaných a chuť bude domácí :)


http://meatfreeday.blogspot.cz/2014/08/domaci-mrazeny-bujon.html

1 komentář:

  1. Tak to je bomba, to by mě nenapadlo! V pátek jsem podle tebe dělala (trochu pozměněnou, bez rýže, s brambory) cuketovou musaku a byla moc dobrá! Jen tak dál, plác plác po zádech :-)

    OdpovědětVymazat