středa 4. ledna 2017

skvrn se zbavíš i ekologicky!

Stejně jako přemýšlíme nad ekologickým dopadem toho, co jíme, odpadem, který po sobě zanecháváme nebo původem oblečení, které nosíme, měli bychom se zastavit i u toho, čím ho pereme. Protože není to trochu paradox, že čím bělejší prádlo máme, tím šedivější děláme naši planetu? A není to jen o ní. Používáme-li prací prostředky plné chemie, při pocení se vyplaví všechny škodlivé látky na pokožku a to není zrovna zdravé. Zároveň se eco/vegan-friendly člověk bude vyhýbat většině pracích prostředků z toho dvodu, že jsou testovány na zvířatech.


Naštěstí k chemickým výrobkům dnes vznikají alternatity a já stále hledám tu nej. Dost často jsem zklamaná - některé prostředky jsou natolik šetrné k přírodě, až vlastně neperou. 


Na testování se ke mně tentokrát díky výzvě na blogerky.cz dostal balíček do firmy ULRICH natürlich. Ta vyrábí protředky na praní, ale i mytí nádobí. Všechny seženete na www.bez-chemie.cz

Sada obsahovala prací gel, odstraňovač skvrn, sůl na skvrny a tekuté žlučové mýdlo. Nechybí vám tam něco? U nás doma se teda vždy používal ještě sladký aviváž, jehož vůně vás má podle reklamních spotů vynést do nebes. Víte, proč se vlastně používá? Já četla, že oblečení vyprané chemickým pracím prostředkem je po usušení tvrdé kvůli zbytkům prášku, a tak je nutno přidat další chemikálii - aviváž. Ta vlákno nezměkčí, ale obalí a zjemní a my tak nosíme prádlo plné tadáá - chemie.



U pracího gelu mě překvapila jeho síla. Při praní v ruce se z některého starého oblečení, jakože opravdu starého - ze sekáče, poušěla barva, takže doufám, že nejde o nic dramatické ztráty. Vyhovuje mi to, že není vůbec parfémovaný a zůstává prostě jen svěžest. 

Nejvíc mě dostala sůl na skvrny. Žádnou jsem teda na oblečení neměla (pokud se nepočítají ty od kávy, které vyřešil i prací gel), tak mě napadlo vyzkoušet ji na opravdu hodně zašlé bílé prádlo, protože co je náchylnější, než bílá podprsenka?! Tuhle už jsem odstavila, ale nevyhodila, tak schválně. 

Než jsem ji podruhé vyfotila pod jiným světlem (já vím),  podle instrukcí jsem ji namočila do vody se solí na skvrny a poté vyprala pracím gelem. Ještě víc, než bílá podprda, mě ale překvapil starý hrnec, ve kterém byla namočena. Stěna jsou vyběleny do výšky, kam sahala voda se solí.
Sám výrobce uvádí, že produkty ULRICH natürlich nejsu testovány na zvířatech a vyrábějí se ze znovu obnovitelných přírodních zdrojů. Neobsahují fosfáty, tenzidy, optické zesvětlovače ani umělé vonné látky. Nenajdeme v nich agresivní kyseliny, konzervační látky, plnidla, chlor nebo čpavek. 

A já můžu jen dodat, že navíc perou! 

Jaké prací prostředky používáte vy? Máte zkušenost s ULRICH natürlich?

Žádné komentáře:

Okomentovat