čtvrtek 23. června 2016

vegan "piškoty"

Dlouho jsem se chystala na vegan verze dezerů, na které je třeba piškotů. Na ty jsem chtěla vynaleznout recept, ačkoli mi bylo předem jasné, že z toho vzhledem k mé nezálibě v cukrařině nebude žádná pastva pro oči.  A kdy jindy, než o zkouškovém, že.  Je to challenge velká, jelikož piškot je z poloviny založen na vejcích. Kopii klasických dětských piškotů se mi zatím vytvořit nepovedlo, ale uvádím recept na něco, co splní skvěle jejich funkci třeba v nepečených dortech. 
Tady je - verze s lepkou i bez.
  • vegan
  • bez lepku


  • 1 sklenice cizrny Alnatura
  • 100g žitné mouky/ 140g rýžové mouky
  • 3 lžíce mletého lněného semínka plus 9 lžic vody - nechat odstát/3 lžíce chia plus 9 lžic vody - nechat odstát
  • kokosový cukr/rýžový sirup/jiné sladidlo dle chuti (ale hmota musí být fakt sladká!)

  1. Vodu z cizrny vyšleháme s cukrem do tuhého sněhu. (Ochutnáváme a přesladíme!)
  2. Smícháme s gelem ze semínek a pomalu přidáváme a zapracováváme mouku.
  3. Máme těsto!
  4. Nyní jen zdobíkem nebo pomocí lžiček tvarujeme pikotky na pečícím papíře.  (Ať už zvolíte jakoukoli taktiku, určiě budou vypadat lépe než ty moje.)
  5. Pečeme na nízkou teplotu(150-160 stupňů) asi 20 minut - bude třeba vychytat poměr teplota/délka pečení na základě trouby.  Ve finále budete, když piškotky budou lehce nazlátlé.
  6. Se zbylou cizrnou si jistě poradíte :)

3 komentáře:

  1. Nikdy se mi jeste nepodarilo vodu z cizrny vyslehat do opravdu tuheho snehu. Zkousela jsem ruzne znacky konzervovane cizrny, i vlastni, ale nikdy bych se neodvazila dat si misu s cizrnovym "snehem" nad hlavu a obratit..mela bych vsechno na hlave. Muzete mi, prosim poradit? Dekuji predem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pomohlo mi šlehat na vyšší otáčky. Začala jsem opatrně, pomalu přidávala a funguje to. Určitě taky záleží na tom, odkud je cizrnová voda - Alnatura je ověřená. Snad jsem pomohla. I.

      Vymazat
    2. Mam vyzkouseno z laku cizrny Alnatura ,,, ve skle. Funguje .o)

      Vymazat